Hemma igen. Ett tag.

Okej, nu är jag hemkommen från Norge. Var där och jobbade i 6 dagar. Har fått massa tips och bös så det var lärorikt. Sen hoppas jag verkligen på att jag har fått in en och annan fot. Men det ser så ut efter som jag ska till Mönsterås nästa vecka. Åker på söndag. Där är det tydligen ett riktigt stort jobb, dom ska ta in uppåt 1000 man till det.

Det jag fick göra i Tofte var att klänga runt inne i Soda pannan och svetsa. Fick svetsa ett rör som det var röntgen på till och med. Klarade det dessutom. Sen fick jag svetsa igen så att det blev tätt runt röret som råkade sitta i en vägg och det skulle vara helt tätt. Var inte röntgen men dom gjorde ett annat prov så att dom skulle se att det var helt tätt. Sen fick jag gå och svetsa lite andra saker. I det stora hela var det kul att få svetsa alla dom sakerna. Men jag hade ett problem.. Höjden.. Är inte rädd för höga höjder i normala fall, men det där var inte normala fall. Det där var många våningar upp på byggnadsställningar. När jag hade vant mig vid att vara där jag var efter två dagar och började känna mig bekväm blev jag skickad två stegar uppåt i pannan.. Då var det bara att försöka vänja sig vid den höjden också. Men det löste sig och jag kände mig ganska bekväm med det hela på slutet.

Men på söndag ska jag åka till Kalmar iaf för att vara där nere och jobba ett tag.

Betalade räkningar igår och kom fram till att jag inte skulle klara månaden som kommer nu. Speciellt inte om jag ska köra till Kalmar och köra totalt två timmar om dagen fram och tillbaks mellan jobbet och hotellet. Det skulle gå för mycket bensin och jag har råd med typ 1 eller 2 tanker i månaden max. Sen är jag tvungen att åka och köpa två nya däck idag om jag inte ska riskera böter för att jag kör med vinterdäck. Och det hade jag inte heller pengar till. Så jag fick krypa till korset och be mamma och pappa om hjälp.. Vilket inte var kul men nödvändigt. Men jag lyckades faktiskt få tag på ett ställe som har tid att byta däck åt mig idag så jag hoppas att det löser sig.

Satt och pratade med mamma ett tag i morse när jag var där.. Fick reda på att morfar hade blivit dålig strax efter att jag hade åkt till Norge eller iaf i förra veckan. Och har legat på sjukhuset sen dess. Han hade vätska i lungorna och allt vad det var. Hade svårt att andas. Så jag tror han hade fått syrgas och bös. Det var ju inte så roligt att höra.

Saknade mina nära och kära väldigt mycket när jag var i Tofte och kommer sakna er massor när jag är i Kalmar också!
Nu ska jag försöka ha en bra helg innan jag åker.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att få komma igång och jobba igen :)



Tråkigt med din morfar :( hoppas han snart blir bättre.

2009-04-30 @ 16:59:10
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0