Svetsloppor, snuva och deklarationer.

Var ett tag sedan jag orkade skriva här så jag tänkte ta och uppdatera lite.

Var ju som sagt i Göteborg och la Sight test för snart två veckor sedan. Det gick ju uppenbarligen bra. Så i tisdags förra veckan fick jag börja på Lernias svetsutbildning lite tillfälligt. Skulle försöka lära mig svetsa rör med Pinne(MMA) på tre dagar. Hade inte svetsat rotsträng med pinne på ett och ett halvt år och aldrig på ett rör så det var ju inte så lätt i början. Men jag lyckades faktiskt lära mig det hyfsat så jag la test för licens i fredags. La även på rör med Tig men det visste jag att det inte var några problem så det la jag typ 30 min på efter lunchen på torsdagen bara för att kolla att jag fortfarande hade koll. Så nu väntar jag på att dom ska röntga proverna och lämna besked. Dom skulle försöka hinna med detta imorgon så vi får se om jag är lycklig imorgon kväll eller inte. För jag är inte speciellt sugen på att åka tillbaks till Lernia och öva mer. Var ganska dyrt. Kostade mig 1800 kr/dag och 3500 kr/per licens. var där tisdag till fredag och la två licenser. Som tur var gjorde jag en deal med lernia jobb och kariär så dom betalar en dag och en licens.
Skulle vara så sjukt skönt om inget krånglade nu så jag får jobba!

Passade på att bli smittad av Elin i helgen så jag fick en ursäkt att bara vara hemma och slöa. Nejdå, det är ganska tråkigt att vara sjuk. Men jag hade köpt ett spel som jag har spelat igenom på två dagar. Det var ett riktigt kul spel. Till och med Elin verkade tycka det när hon provade det. Var lite jobbigt att ha koll på kontrollerna i början men det tog inte så många minuter innan dom satt.

Öppnade deklarationen idag.. Tyckte inte om det.. Dom tyckter att jag har betalat in 3173 kr för lite i skatt. Sen kom jag på att jag ska göra avdrag för resor till och från jobbet. Och efter som jag har jobbat i Kil i mellan 10 och 11 månader så blir det ju en del så det borde iaf bli ±0 så jag slipper betala tillbaks. Kul att få den med a-kassa annars.. Men då vet jag att jag ska säga till dom jag jobbar för i fortsättningen att dom ska dra 34 eller 35% i skatt. efter som 33% var för lite. Men tyckte det var lite mysko för förra året gick jag massa pluss och inte minus.. Men det blir nog bra tillslut.

Men det var nog allt just nu tror jag. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att svetsningen gick bra :)



Jasså det var Elin som smittade dig..



Inge kul att betala tillbaka, jag får pengar :D

2009-04-07 @ 20:57:56
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/
Postat av: Elin

Det var inte meningen att smitta dig... Kan inte hjälpa att du blir så sjuk av en liten förkylning :P

2009-04-08 @ 06:58:35
URL: http://elinkallgren87.blogg.se/
Postat av: anna

haha, nu var det ännu snyggare på bloggen! bilden passar in riktigt nice :) jag tcker det blev jättebra! xD

2009-04-09 @ 07:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0