Måndag idag

Hade en riktigt bra helg! Massa tid med Elin. På lördagen hade Elin, Anna och jag tv kväll hos mig. På söndagen firade vi syrrans man hemma hos mamma och pappa. Det var den korta versionen.

Måndag idag. Åkte för att svetsa. Sagt och gjort. Det gick riktigt bra idag med. Med andra ord hade jag inte bara tur i fredags utan jag har faktiskt lärt mig något. Så han ska prata med kunden imorgon och kolla om dom är intresserade av mig. I sådana fall kommer jag åka ner till Göteborg och lägga ett prov där. Måste dessutom lägga ett teoriprov över internet för att få vara ute på jobben. Annars får jag inte jobba på anläggningarna. Hoppas det går vägen. Vore så skönt att få jobba igen. Spenderade hela förra veckan på på företaget och övade på den typen av svetsning det handlar om. Jag mådde riktigt bra av det kan vi ju säga. Kände att jag gjorde något.  Om jag får jobbet handlar det om att ligga ute på t.ex stopp på olika anläggningar. När dom stänger ner för underhåll mm. Dom kommer tydligen ha mycket att göra v16 - v24 eller vad det nu var och det ser tydligen ganska bra ut för dom resten av året också.
Bara ett problem med det här. Eller problem och problem, snarare trist situation. Vecka 16 hade min bror tänk att vi skulle åka till Spanien... Så om jag får jobbet får vi skjuta på resan till i höst. Och det är ju ganska trist men jobb får gå före... Men får jag inte jobbet så åker jag och min bror till Spanien en vecka då.

Var och tränade med Jonas förut också. Så nu är jag sådär skönt mör i kroppen igen. Det är tur att vi tränar så man får lite terapi och får ta ut lite aggressioner. Man kan behöva det ibland.

Nu till dagen stora fråga: Hur jävla dum kan man faktiskt bli?!
Idag kom jag underfund med varför det tog så lång tid för mig att få a-kassan beviljad. På min förra arbetsplats var alla som var med i facket med i If Metall precis som jag så vitt jag vet och det tycker jag är ganksa logiskt med tanke på vad vi jobbade med. När jag bad hon som hade hand om intygen för att jag hade jobbat där och hur mycket att hon skulle skriva ut ett nytt arbetsintyg och skicka till a-kassan för att dom inte hade godkänt hennes första som orginal så sa hon att det skulle hon ordna. A-kassan sa senare att dom inte hade fått den nya upplagan av intyget som jag bad henne skicka till dom. Idag fick jag ett brev från byggnads a-kassa... Med en kopia av intyget och en post-it lapp med följande text: "Hej! Återsänder dina handlingar då du ej är medlem i Byggnads a-kassa. Vi kan heller inte hitta något pågående inträde." Inte så jävla konstigt att dom inte kunde hitta mig i sina register! Hon skickade ju för fan intyget till helt fel a-kassa för i helvete!!!

Vad fan ska man säga?

Kommentarer
Postat av: Sara

Mysigt du och Elin har haft det :)



SKönt att det går så bra med svetsningen :D



A-kassan verkar underbar :P har inte haft något med dom att göra som tur är.



Puss

2009-03-17 @ 09:00:22
URL: http://bringingsexyback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0